Поява в сучасному світі мережі Інтернет значно змінила формат навчання, адже це стало стимуляцією розвитку нових освітніх технологій.
Змін зазнав не лише освітній процес, а й психологічно-педагогічна модель самого педагога. Відтак, з’явилось головне завдання – сформувати у викладача новий спосіб мислення, навчити використовувати інформацію для самоосвіти, та підвищувати кваліфікаційний рівень за допомогою цифрових технологій.
Так, відповідно до Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства в Україні, одним із пріоритетів цифровізації є розробка суттєвої національної політики цифрової освіти, оскільки це ключова частина реформи освіти в Україні. Завдання ж закладів вищої освіти полягає у врахуванні особливостей навчання сучасного покоління та розумінні запитів і потреб цифрового суспільства в цілому.
Яка ж роль педагога у становлені цифрової освіти?
Розвиток цифрової компетентності педагога є одним із ключових питань освіти. Учасники освітнього процесу повинні бути в тренді сучасних технологій, вміти застосовувати новітні цифрові засоби, створювати відповідне середовище для своїх студентів, знати шляхи і способи безпечного поводження в мережі Інтернет, а також бути здатними захищати особисту інформацію в цифровому просторі. Тому для педагога нагальною потребою є формування його цифрової компетентності.
Аналіз професійної освіти в Україні і європейських країнах стверджує про те, що цифрові освітні технології є основою підготовки й майбутніх викладачів.
Навчання майбутніх педагогів за допомогою банальних дидактичних матеріалів та «сухих» занять не лише буде безрезультатним, а й може відбити бажання працювати у сфері освіти. Саме тому підготовка сучасного викладача передбачає формування у нього цифрової культури, що дозволяє грамотно використовувати можливості інформаційного суспільства. Цифрове середовище вимагає від педагогів іншої ментальності, картини світу, іншого способу і форм роботи.
Завдяки цифровізації освітнього процесу студенти-магістранти розвиватимуть своє професійне мислення на користь нових і сучасних ідей, і розуміти як зробити процес навчання цікавішим і як зацікавити у ньому майбутнє покоління.
Немає коментарів:
Дописати коментар