Тема роботи: Методи асоціативного запису інформації. Створення та редагування інтелект-карт засобами локальних та мережевих ресурсів.
Мета виконання: ознайомитись із особливостями класифікації ідей та ухвалення рішень в ході наукових досліджень з використанням технології майдмепінгу; навчитись створювати та редагувати інтелект-карти засобами локальних та мережевих ресурсів, а також візуалізувати та структурувати інформацію для презентації наукових проектів за допомогою інтелектуальних карт.
Обладнання та методичне забезпечення: комп’ютери ІВМ РС- сумісні, програмне забезпечення та онлайн-ресурси для створення та редагування інтелект-карт, роздатковий дидактичний матеріал, скрінкасти.
Завдання для самостійної роботи
1. Навести три приклади використання інтелектуальних карт в науково-дослідній роботі із спеціальності, за якою навчаєтесь та описати ресурси, в яких вони були створені (опис виконати у блозі).
2. За допомогою он-лайн ресурсу створити інтелектуальну карту (https://www.mindomo.com/) до наукового дослідження.
https://www.mindomo.com/mindmap/mind-map-ee4c2cc80e4635c915d34245c395102d
Питання для контролю й самоперевірки
1. Що розуміють під поняттям «інтелектуальна карта»?
Інтелект-карта (карта думок, ментальна карта, карта памяті, карта розуму (англ. mind-maps) – графічне відображення процесів багатомірного мислення, як найбільш природній спосіб інтелектуальної діяльності людини.
2. Ким і в якому році було розроблено унікальну технологію мислення, альтернативного запису інформації та її запам’ятовування?
Тоні Б'юзен у 1970 році
3. Які можливості застосування інтелект-карт в науково-дослідній діяльності?
Сприяють систематизації різних ідей у спільних проектах і дослідній роботі викладача.
4. Що розуміють під поняттям «майндмеппінг»?
Майндмеппінг (mindmapping) – це зручна та ефективна техніка візуалізації мислення і альтернативного запису.
5. Якою є концепція реалізації інтелект-карт?
Уявлення про принципи роботи людського мозку: асоціатичне мислення
6. Які напрямки застосовування інтелектуальних карт в командній роботі Вам відомі?
При потребі згенерувати ідею або розробити творчий чи науковий проект, прийняти групове рішення чи змоделювати управління проектами, проаналізувати результати, доцільно використовувати метод створення колективних інтелект-карт.
7. Як можна застосовувати інтелект-карти в процесі підготовки наукових доповідей та їх презентацій?
Для підготовки конференцій, семінарів та інших інформаційно-дискусійних видів наукових робіт
8. Назвіть переваги застосування інтелект-карт в освітньому процесі та науково-дослідній діяльності.
- Інтелект-карта допомагає реалізувати один із найважливіших принципів педагогіки – принцип наочності. Вона дає змогу охопити все одним поглядом, так як блок-схема демонструє все найвагоміше в асоціативних порівняннях та зв’язках.
- Принцип побудови інтелект-карт доцільно використовувати на етапах підведення підсумків. Узагальнення даних з теми дослідження відображається на одному зображенні, вся навчальна/наукова інформація трансформується в асоціативні зв’язки навчальних/наукових понять.
- Інтелект-карту можна будувати в процесі конспектування великих за об’ємом тем – замість довгих конспектів та витрат часу для запису матеріалів користувач формує лише одну блок-схему.
- Метод майндмеппінгу спрямований на розвиток творчого, критичного мислення, логіки та вміння згортати весь науковий матеріал до самого найважливішого, підвищує якість та інтенсивність праці, тренує пам’ять, концентрацію уваги тощо.
- За допомогою інтелект-карт, їх графічної привабливості, візуального представлення великих обсягів наукової інформації процес генерації ідей стає більш швидким, ефективним та продуктивним.
10. Чи погоджуєтесь Ви із думкою, що майндмеппінг спрямований на розвиток творчого, критичного мислення, логіки, підвищує якість та інтенсивність праці, тренує пам’ять, концентрацію уваги ?
Так
Немає коментарів:
Дописати коментар